“The Internet is the most important single development in the history of human communication since. Obsługiwane przez usługę Blogger.

E.Wedel, Ptasie Mleczko i kryzys komunikacyjny w internecie




Firma E.Wedel nie ma ostatnio dobrej passy jeśli chodzi o budowanie marki w internecie. I problemem nie są odpowiednie kompetencje w zakresie komunikacji wśród PRowców Wedla, a brak wrażliwości wynikający z nierozumienia lub nieznania medium jakim jest internet.

Ptasie Mleczko® się rozlało
Kryzys komunikacyjny firmy E.Wedel rozpoczął się od pisma kancelarii prawniczej do blogerki „Iwusi”, która prezentując na swoim blogu (na platformie iwoman) przepisy kulinarne w których jednym ze składników było właśnie... Ptasie Mleczko, nie umieściła przy nazwie informacji, że jest to zarejestrowany znak towarowy firmy Lotte Wedel oraz że nie dopisała symbolu ® przy nazwie „PTASIE MLECZKO”. Jeżeli blogerka nie zastosowała by się do żądań, firma E.Wedel oczekiwała „niezwłocznego usunięcia tych przepisów kulinarnych”.


Unique selling proposition (USP) a internet




Unikalna propozycja sprzedaży (ang. Unique Selling Proposition - USP) jest koncepcją marketingową, która ma już ponad 70 lat, a która jak mówi Wikipedia „związana jest z czynnikiem eksponowanym w kampanii reklamowej, który wyróżnia dany produkt, spośród innych w jego sektorze”.


USP posługuje się każda firma (przynajmniej tak niektórym markom / produktom się wydaje), jednak czy unikalna propozycja sprzedaży może być przeniesiona na grunt internetowy?


KPI, cele a e-marketing




Każdy marketer prowadząc działania marketingowe lub e-marketingowe musi określić cele oraz KPI czyli kluczowe wskaźniki efektywności (ang. Key Performance Indicators). To za pomocą owych KPI będzie sprawdzał osiągniecie wcześniej określonych celów.


Jak podaje wikipedia „rolą kluczowych wskaźników efektywności (KPI) jest kwantyfikacja stanu wybranego elementu w projekcie tak, aby można było ocenić postęp i podjąć ewentualną korektę”.

Więcej na: http://www.damiankowalczyk.pl/2012/01/kpi-cele-e-marketing.html

Media Markt, RTV Euro AGD, Avans i e-commerce




Potencjał internetu w komunikacji marketingowej online w końcu dostrzegli czołowi dystrybutorzy i zarazem konkurenci sprzętu AGD i RTV w Polsce - Media Markt, RTV  Euro AGD i Avans wykorzystując w tym celu  e-commerce. Dowodem na to może być fakt, iż w swoich sloganach reklamowych kładą nacisk na stronę internetową.
Preludium do tego zwrotu w komunikacji nastąpiło już marcu w 2011r. kiedy Holding Media-Saturn, właściciel Saturna jak i Media Markt, jak pisze portal dlahandlu.pl, kupił znany sklep internetowy Redcoon. Redcoon to niemiecka firma, sprzedająca sprzęt AGD, RTV, elektronikę domową, czy części komputerowe, w 10 krajach Europy, w tym w Polsce.

Więcej na: 
http://www.damiankowalczyk.pl/2011/12/media-markt-euro-rtv-e-commerce.html

SEO Copywriting czyli optymalizacja i pozycjonownie tekstów pod wyszukiwarki




SEO Copywriting jest techniką pisania tekstów na potrzeby internetu, których celem jest przekazywanie użytecznych informacji dla internautów (skłonienie usera do wykonania danej akcji), ale również SEO Copywriting to optymalizacja tekstów pod kątem wyszukiwarek. O rosnącym znaczeniu SEO Copywriting niech świadczy fakt, iż w Wielkiej Brytanii instruuje się osoby udzielające wywiady na potrzeby internetu jak mają odpowiadać na pytania aby były one wysoko pozycjonowane w wynikach wyszukiwania (organic search).



Monitoring marki w social media oraz w internecie




To, że firma nie prowadzi świadomych działań w zakresie budowania marki w internecie (e-brandingu), nie oznacza że klienci/prosumenci (ci zadowoleni, a szczególnie ci niezadowoleni) nie dyskutują o niej w internecie. Opnie i wypowiedzi na temat marki czy też produktu są najczęściej zamieszczane na forach dyskusyjnych, portalach społecznościowych (social media), na blogach i mikroblogach. To w oparciu o informacje dotyczące marek w tych mediach, Klient podejmuje najczęściej decyzję zakupową. 


E-branding czyli budowanie świadomości marki w internecie




Kreowanie czy też budowanie świadomości marki w internecie czyli tzw. e-branding staje się dla wielu marketerów jedną z najważniejszych taktyk e-marketingowych. Spowodowane jest to rozwojem technologii cyfrowych i mobilnych oraz rosnącą rolą internetu w komunikacji marketingowej.


Zanim prosument dokona decyzji zakupowej produktu, wcześniej zasięga informacji na jego temat w internecie, a równie często dzieli się z innymi internautami swoimi wrażeniami o nim (szczególnie tymi negatywnymi). Fora, rekomendacje znajomych, fanpage marek w serwisach społecznościowych czy wręcz społeczności tworzone wokół marek np. myapple.pl to tylko niektóre miejsca (tzw. "media zdobyte") gdzie na temat Twojej marki toczy się dyskusja.

Więcej na: http://www.damiankowalczyk.pl/2011/09/e-branding-budowanie-marki-w-internecie.html