“The Internet is the most important single development in the history of human communication since. Obsługiwane przez usługę Blogger.

SERM czyli zarządzanie reputacją marek w wyszukiwarkach




Współczesny emarketing nie może istnieć bez marketingu w wyszukiwarkach. Potwierdzeniem tej tezy jest fakt, iż w 2009 miesięczna liczba zapytań na świecie osiągnęła pułap ponad 130 mld (wg. comScore).

W związku z rosnącą rolą wyszukiwarek (głównie Google) w komunikacji marketingowej, coraz więcej firm stosuje w kształtowaniu swojego wizerunku oraz promocji swoich produktów i usług tzw. SERM (Search Engine Reputacja Management). Wpływ na podejmowanie działań w zakresie SERM ma fakt, iż coraz częściej internauci wpisują w wyszukiwarki nazwy konkretnych marek, a nie produkty czy usługi.

Czym jest SERM?
SERM (Search Engine Reputacja Management) polega na zarządzaniu reputacją marki w wyszukiwarkach. W praktyce sprowadza się to działań, które mają na celu wyparcie z rezultatów wyszukiwań (np.: top 10 lub top 20) treści nieporządnych na temat danej firmy/marki oraz promowanie tych treści na których nam zależy.

Więcej na: http://www.damiankowalczyk.pl/2011/01/serm-zarzadzanie-reputacja-marek-w.html

0 komentarze:

Prześlij komentarz